Moje tegoroczne postanowienia noworoczne nie zmieniły się znacząco od tych zeszłorocznych. Głównym celem jaki sobie w tym roku postanowiłam jest lepsza organizacja i zarządzanie czasem. Wydaje mi się, że dzięki temu wszystkie pozostałe postanowienia będą dużo łatwiej osiągalne.
Zaczęłam od podstaw i od 3 pomocnych przedmiotów, z którymi się ostatnio nie rozstaje:
Kalendarz na 2013 rok
W tym roku uniknęłam wielogodzinnego i trudnego wyboru, gdyż ten kalendarz dostałam jako prezent pożegnalny przed moim wyjazdem od przyjaciół z pracy. Uwielbiam go! Jest piękny i funkcjonalny i od razu widać jak dobrze koledzy z pracy mnie znają i wiedzą co lubię :)
Staram się w nim zapisywać wszystkie ważne informacje, daty i terminy oraz planować w nim zarówno najbliższe tygodnie jak i te bardziej odległe wydarzenia.
To Do List
Kolejną rzeczą jest notes nazywany przeze mnie w skrócie TDL. Zapisuję tam rzeczy do zrobienia na cały tydzień, a także staram się codziennie wieczorem spisać listę rzeczy do zrobienia na następny dzień i regularnie wykreślać rzeczy już wykonane. Muszę przyznać, że bardzo mi to pomaga i daje dużą satysfakcję gdy wieczorem uda mi się wykreślić wszystkie pozycje, które zapisałam na dany dzień.
Jednozdaniowy dziennik
O moim jednozdaniowym dzienniku pisałam już osobny post
tutaj. Od nowego roku zdecydowałam się na specjalnie do tego przeznaczony notatnik. Wybór był trudny ale ostatecznie kupiłam ten od Gretchen Rubin i jej Happiness Project (o którym pisałam
tutaj) chyba ze względu na sentyment dla książki i autorki oraz piękne wydanie. Każdej stronie towarzyszy motywujący cytat i miejsce na jednozdaniowe opisy dni na kolejne 5 lat. Mam nadzieję, że uda mi się wytrwać w regularnym zapisywaniu całego dziennika i kiedyś będę mogła powspominać ten okres. Miło będzie zapisując kolejne rubryki przeczytać co działo się dokładnie tego samego dnia dwa czy trzy lata temu. Czuję, że te najbliższe 5 lat będzie cudowne!! :)))
Jakie są Wasze sposoby na lepszą organizację i zarządzanie czasem? A może znacie jakieś godne polecenia książki czy materiały na ten temat? Przyznam, że jestem w tej kwestii kompletnie początkująca ale mam ogromną motywację, żeby w tym roku doprowadzić moją organizację do perfekcji, albo chociaż znacząco ją poprawić, więc będę wdzięczna za wszystkie rady i pomysły!! :)